Dla podróżnych

Skąd w Krakowie odjeżdża Państwa autobus?

Wszystkie nasze autobusy wyjeżdżające z Krakowa odjeżdżają z Małopolskiego Dworca Autobusowego, górna płyta, stanowiska od G1 do G5 w kierunku Nowego Sącza oraz stanowiska G18 do G19 w kierunku Zakopanego. Dworzec zlokalizowany jest przy ul. Bosackiej 18 obok Dworca Kolejowego "Kraków Główny".

 

Czy telefonicznie można zarezerwować bilet?

Telefoniczna rezerwacja miejsca jest dokonywana wyłącznie dla posiadaczy biletu miesięcznego lub karty wieloprzejazdowej. Klientów nie posiadających karty wieloprzejazdowej lub biletu miesięcznego zapraszamy do wykupienia biletów: on-line; w biurach przedsprzedaży lub u kierowcy.

 

Czy w Państwa autobusach są pobierane dodatkowe opłaty?

Zgodnie z Regulaminem firmy został wprowadzony cennik na dodatkowe usługi takie jak: opłata za wydanie karty elektronicznej i jej duplikatu oraz opłata za przewóz bagażu wartościowego o wartości powyżej 500 zł.

Poniżej przedstawiamy szczegółowy cennik:
- Opłata za wydanie nowej karty elektronicznej - 10 zł
- Opłata za duplikat karty elektronicznej - 20 zł
- Opłata za nieuzasadnione zatrzymanie autobusu poza wyznaczonym przystankiem - 3000 zł
- Opłata za bagaż wartościowy oddany do luku bagażowego:
   wartość do 499 zł - bezpłatnie
   wartość od 500-999 zł - opłata 10 zł
   wartość od 1000-1499 zł - opłata 20 zł
   wartość od 1500-1999 zł - opłata 30 zł
   wartość od 2000-2499 zł - opłata 40 zł
   wartość od 2500-2999 zł - opłata 50 zł

 

Kupiłem bilet przez internet, drukować?

Po dokonaniu zakupu bilet przychodzi na adres mailowy w formacie PDF. Bilet można wydrukować lub okazać na urzadzeniu mobilnym. W przypadku kontroli w trakcie przejazdu stanowi on potwierdzenie zawarcia umowy z przewoźnikiem.

 

Czy mogę wykupić bilet on-line z przystanków pośrednich?

Z przystanków pośrednich można zakupić bilet tylko w wyjątkowych sytuacjach. Sprzedaż taka jest możliwa tylko dla przystanków zlokalizowanych na terenie Białki Tatrzańskiej (dot. linii Bukowina Tatrzańska - Kraków) oraz Krynicy Zdrój (dot. linii Muszyna - Kraków), a bilet można zakupić przez internet oraz w punkcie przedsprzedaży.

W pozostałych przypadkach zarówno bilet on-line jak i bilet zakupiony w biurze przedsprzedaży można wykupić wyłącznie z przystanku początkowego. Bilet taki obliguje do wsiadania na przystanku początkowym i zgłoszenia się do autobusu najpóźniej 10 minut przed planowanym odjazdem autobusu. Po tym czasie rezerwacja zakupionego miejsca przepada, a klient zostanie zabrany w miarę wolnych miejsc.

 

Czy podczas wakacji również jeździcie?

Autobusy jeżdżą przez cały rok przez 7 dni w tygodniu według rozkładu jazdy dostępnego na naszej stronie internetowej w zakładce "Rozkład jazdy". Wyjątek stanowi pierwszy dzień Świąt Bożego Narodzenia oraz pierwszy dzień Wielkanocy - w te dni autobusy nie kursują. W przypadku zmiany rozkładu jazdy lub ograniczeń w kursowaniu autobusów informujemy o tym pasażerów w zakładce Aktualności z kilkudniowym wyprzedzeniem.

 

Jaki jest rozkład jazdy w weekendy?

Wszystkie autobusy jeżdżą przez 7 dni w tygodniu wg rozkładu jazdy dostępnego na naszej stronie internetowej w zakładce "Rozkład jazdy".

 

Czy można przewozić zwierzęta?

Zgodne z regulaminem firmy w naszych autobusach nie wolno przewozić żadnych zwierząt. Wyjątek stanowi pies przewodnik osoby niewidomej. Decyzja taka została podjęta na wniosek pasażerów, ale jest również podyktowana dobrem zwierząt, które powinny być przewożone w odpowiednich warunkach.

 

Czy można przewozić rower?

Zgodnie z regulaminem firmy w autobusach nie wolno przewozić rowerów. Rower nie jest bagażem tylko środkiem lokomocji.

 

Gdzie wynająć autokar?

Zapytanie dotyczące wynajmu autokaru można wysłać poprzez formularz zgłoszeniowy znajdujący się na stronie. Można również wysłać zapytanie bezpośrednio na adres biuro@szwagropol.pl lub zadzwonić na nr tel. 12 652 77 82.

Szwagropol - autobus